Bibelverser

Hejhej!
Igårkväll läste jag bibeln. Jag älskar att läsa bibeln. Jag liksom bara bläddrar och läser det som ser och verkar intreassant. Då hittade jag ett bibelvers från markusevangeliet 11.24. Såhär står det: "Därför säger jag er: tro att ni skall få allt det ni ber om i er bön, då blir det så." Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det. Men jag tror att det betyder att det man ber om, det kommer bli så förr eller senare. Bibeln går inte riktigt att förstå allt som står där, men då skulle vi ju inte behöva fråga Gud, utan då skulle alla svar stå i bibeln och det skulle få sina konsikvenser. Så det är ganska bra att vi inte förstår allt. 
Sedan när Ny Generation var hos oss, (i fredags) så hade de ett bibelord till oss. Det varifrån Jeaja 55:10-11. såhär står det: "Liksom regn och snö faller från himlen och inte vänder tillbaka dit utan vattnar jorden, får den att grönska och bära frukt, och ger säd att så och bröd att äta, så är det med ordet som kommer från min mun: det vänder inte fruktlöst tillbaka utan gör det jag vill och utför mitt upppdrag."
Alltså, regn och snö faller inte ner på jorden utan att ha gjort någon nytta här på jorden. Liksom Jesus ord. om vi snackar om Jesus med våra kompisar och vänner så kommer de orden inte försvinna förän de har berört någon. ordet kanske ligger och gror någonstans i hjärtat. Jag redovisade ju om kristendomen för klassen. Folk kanske inte blir kristna direkt, men när de hör samma sak igen som jag snackade om så kanske de känner igen det och då måste de ta reda på vad det är. De har de här orden jag pratade om i hjärnan, fast de är inte medvetna om det, men det ligger där och gror. Och någon gång i deras liv kanske de får nytta av det jag redovisade om. Ganska intressant. Men alltså, Jesus ord försvinner inte utan ha berört någon, kanske inte berör orden just i samma sekund, men någon gång i tiden. 
Tycker att det är bra bibelverser, eller vad tycker ni?
Aja, ska gå ut, det är sååå fint väder! Bara typ 20 grader till så skulle det vara gött<3 Jaja, ha det så gött nu! Och be, Jesus lyssnar på er!











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype