Vägen, sanningen och livet<3

Hej alla!
Jag bara väntar, väntar och väntar! För att någon i min klass kommer att bli kristen! Jag har ju redovisat om kristendomen. Jag har även bjudit med en kille till ett Ungdomsmöte. Men han svarade inte. Men jag ahr på känn att han kommer att bli kristen!<3 Har haft den här känslan i flera månader nu! Jag ber, jag försöker skaffa någon kontakt med honom. För vi är bara beka. Men jag tror på det här. Det är så härligt att få plötsligt en känsla om att man ska fråga en person något eller att man har på känn att någon kommer att bli kristen! Jag ber om att han en dag kommer fram till mig och frågar "vad är kristen tro, egentligen?" eller "måste man vara kristen för att vara med i den där skol-gruppen?" Eller något åt det hållet. Det skulle vara så kul! Man blir så lycklig av det!
I alla fall det jag menar är att man ska stå för sin tro, även i svåra stunder. Och man ska be att folk ska bli troende! Man kanske ber för en person eller hela klassen, inte vet jag? Men det ska du fråga Gud om. Vem ska jag be för? Gud, visa mig tecken för vem som är intresserad. Då kommer han kanske ge svar! Genom en dröm kanske, eller genom en tanke eller känsla. Men om du verkligen tror att denna personen kommer bli kristen någon gång, be för den! Det är nästan det ända man kan göra. Man kan ju även bjuda med den på olika saker. Men det finns folk som tycker att kristendomen är konstig och läskig (kanske inte läskig, men man är lite rädd) eller så tycker man att det är fjantigt. Inte vet jag. Men jag upplever det så. Att om jag säger till en person "Jag går i kyrkan" så kanske den personen blir lite "Jaha...." eller något åt det hållet. Eller så börjar den skratta. Det är inte så med mina närmaste vänner. Men om jag säger det till en som är "coolast" på skolan kanske man blir utskrattad. Eller så om man berästtar att man är kristen säger de "går du i kyrkan varje söndag?" En del kanske gör det, men inte jag. Jag tycker att alla är mesiga när man sjunger. Man sjunger bara psalmer påden kyrkan jag går på. Och när vi kör lovsång vågar ingen släppa loss!!!! Men de är väll inte vana med det, har lyssnat för mycket på lovsång...
Men det var liten tanke! Det blir många tankar;) Tänk på bibelordet: Jesus sa: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig<3  Och det är sant! Om man följer Jesus, hittar man rätt svar och får ett evigt liv!!!<33 Tänk på den du!!;)
Googlebild;)


Glöm inte att kommentera!!!;)











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype