Ge aldrig upp!

Heej! Idag hade vi prov i SO, judendomen. Och det gick väll bra;) Har paratat lite om NG-gruppen, och det går hur bra som helst! Snart snnonserar vi på skolan! Läääängtar;)
Försöker komma på något att skriva;) Just nu lyssnar jag på lovsång. Vet du inte vad lovsång är? Kolla på katogorien "Musik" så hittar du något inlägg om lovsång;)
Jo, nu vet jag vad jag ska skriva! Det är så här att jag har en kompis (eller vi är bekanta). Jag tror att denna personen söker efter något, inte vet jag, kankse Gud? Det tror jag, men han vet inte riktigt om det;( Men i alla fall har jag bett för honom för att han ska möta Jesus, och känna av Guds kärlek. Det har jag bett om. Och en helg så var jag på Fire. En ungdomskonferens som var så HIMLA bra!!! Men då fick jag en känsla när jag städade dagen innan det började. Jag skulle fråga en kompis om den ville följa med till Fire. Och då tänkte jag, "kan jag inte ta med honom?" "Nää, nä det skulle bara bli konstigt." Men denna känskla som jag hade i magen slutatde inte. Och jag hade bett Gud att det skulle hända något den här veckan. Och jag kände verkligen på mig att något skulle hända. Och magkänslan försvann inte. Jag var sååå peppad att gör detta. Så jag skrev på Facebook "har du lust att hänga med på ett ungdomsmöte? det är FEST!" Men han svarade inte. Så jag smsade honom samma sak. Men han svarade inte då häller och jag skrev verkligen "kom igen! det är jättekul!" men fortfarande inget svar. Sedan fick jag skuldkänslor och tänkte "tänk om han berättar för alla nu. jag skulle aldrig ha smsat." Så det hände inget, förutom att det var helt underbart på konferensen;) Och det har inte hänt något än heller:( Men man ska inte ge upp! Man ska kanske inte smsa hela tiden eller så. Men bjud med lite då och då. Man kanske ska skriva på fb lite då och då. Inte vet jag. Men de tänker bara att man är jobbig om man tar kontakt med de hela tiden, och då skriver de inte tillbaka som man vill;) Så man ska inte skriva jätteofta, utan mer utspritt så kanske de tänker att man vill åt något." Det kanske inte är så fonigt att vara kristen. Hon sa ju att det var fest... Jag kanske ska fråga vad hon menar..." Eller något åt det hållet.
Det tror jag är viktigt. Man ska inte vara på hela tiden, då blir de bara rädda och vill absolut inte. Men man ska se till att folk förstår att man är kristen. För att om folk vet det så vet de vem man ska vända sig till om man vill fråga något eller så. Nu tror jag att denna kille som jag frågade fortfarande söker något, men vet inte vad. Men han kommer att finna svaret efter ett tag, kanske inte om en månad. Kanske om 5 år eller 1 år. Men Gud har en plan. Det brukar jag alltid säga till mig om jag blir besviken att det inte blir som jag hadde hoppats på. Gud har en plan över mitt liv, så brukar jag tänka då. Gud är med oss, var vi än går. Och ge aldrig upp! Om du ber om att en person ska komma till tro kommer den det! Förr eller senare!
Ja, det blev ett långt inlägg;) Ibland vet man inte riktigt vad man ska göra med sina tankar...;)
Jesus is with you, wherever you go!<3
Bild från google. Visst var den fin?











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype