:(

Åååååå, ibland hatar jag (okej, hata är en stort ord, ogillar) våran rektor. Idag sa hon "Skulle jag kunna få prata med dig Evelina?" Jag nickade. Emma var sjuk så ja... Men hon sa ungefär så här  "Jag har tagit reda om vad ni får göra. Ni får absolut inte vara på lektionstid." Jag nickade. Det kan man ju förstå. "Men nu har jag sätt att ni har annonserat lite här och var." Jag tappade andan nästan "Och det får ni inte göra. en komunal skola får inte rikta in sig på en religion!" Sa hon "så ta ner affischerna, okej?" Jag nickade (typ det ända jag kunde göra...) Sedan frågade jag "Men får vi vara på rasten då?" "Nej! Det får ni inte!" Jag häpnades och sa "Men får man inte göra vad man vill på rasten?" hon skakade på huvudet "En skola får som sagt inte rikta in sig på en religion. Och då får ni inte häller vara på ratsen. Man får inte göra vad man vill på rasten helt enkelt!" Jag kunde inte göra mer än att nicka på huvudet. Sedan gick jag. Jag tog ner affisherna direkt och ringde Emma. Vi snackade lite. Vi fattade inte varför vi inte kunde ha det på rasten. Nu när jag kom hem så kollade jag upp det. Och man får visst det!!! Man får ha det på rasten!!!! Och det ska vi också! På onsdag och torsdag ska vi be!!!<3 
Bilden är en länk. Kolla rubriken på länken jag skickade!!!
Vet du vad du ska göra? Du ska be och stå för dit tro! Om du vågar, kommer det att ske saker!! JESUS LOVES YOU!











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype