So:n idag

Idag har vi haft Judendom på so:n, Det är ju ganska likt kristendomen (vet ni säkert) men jaja. Då ar det en kille som sa ungefär så här "hur kan man tro på något och inbilla sig att man pratar med Gud och får svar?". Jag tänkte "de som tror, vi vet! Vi har fått svar!" men det sa jag inte. Så det var ju lite intressant, jag menar, vilken disskution. sedan blev de lite respektlösa och ja, ni vet. men i alla fall så tror jag att det är många som tror att vi kristna är knäppjökar, eller nåt åt det hållet. Men man ska inte ge upp, utan fortsätta tror, tillslut kommer någon och frågar vad som är tro! jag lovar! Och även när det är svårt, så ska man be för det, då kommer det att hända något fantastiskt. Så om någon säger så, så får man helt enkelt inte ta åt sig, utan gå vidare och leva vidare! Och glöm inte att Gud är nära! Och han hjälper dig om det är något, håll öronen och ögonen öppna! Jag tror att man ska undervisa också. tex jag ska hålla en power-point i min klass, och det är bara jag som är kristen i klassen... men jag har känn på att det blir bra, jag ska göra det! Men jaja, nu ska jag plugga och spela transformice! hejhej och glöm inte nu att be för att just DINA vänner ska bli troende! Jesus älskar dig!











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype