Tacksam

Woah. Vilken helg. Wow. 
Jag är så berörd. Gud har förvandlat mig, jag är som en ny person, fast ändå samma. Helt otroligt. En otrolig Gudsnärvaor. Så påtaglig. Varje dag. Känner fortfarande att jag är fylld av DHA. Så oändligt tacksam. 
 
Teamet från Norge, det var verkligen en välsignelse att ha de här. Vilka bönemänniskor, men framför allt, vilka hungriga människor, som hungrar ännu mer efter Jesus. Deras törst var så tydlig. De drevs av sin hunger efter ännu mer av Jesus, och deras kärlek till Jesus som de bara ville sprida vidare. 
Ibland kan det kännas som att människor som har en tydlig kallelse inom det profetiska är "så mycket bättre", även fast det inte är så. Men detta team gjorde allt i kärlek, och det kändes verkligen inte som att de var "bättre". 
 
De undervisade otroligt mycket om evangelisation. I lördags hade predikanten ett viktigt och utmanande budskap. Vi kristna i Umeå måste resa oss upp, våga sprida Jesu kärlek. Våga predika Jesus offentligt. Varför skulle vi inte kunna göra det när alla andra gör det? 
Oerhört starkt budskap, och det tror jag att alla som var där kände. 
 
Varje möte hade de kunskapens ord, eller en profetisk hälsning. Oftast stämde det de sa, och man blev berörd. Kanske någon gång det inte träffade till hundra procent. Men hallå, det gör ju inget. Vi är alla barn i samma familj, ibland blir det fel. 
Men jag gillar verkligen det där. Att man delar kunskapens ord och profetiska hälsningar inom gudstjänsten. Oftast blir folk otroligt berörda, och det öppnar verkligen upp för DHA. Vi fick se folk helade och berörda av Gud.
 
Det som jag mest tar med mig från helgen är Gudsnärvaron. Den var otroligt påtaglig, och jag känner mig fortfarande fylld av DHA och otroligt uppmuntrad. Kommer leva på denna helg i månader! Gud gjorde så mycket mer än vad jag hade förväntat mig! 
Tack Jesus för allt du har gjort denna helg. Du är så otroligt bra!!
 


Emmy    •     •  

Jag har hittat till din blogg ganska nyligen och vill verkligen uppmuntra dig till det du gör! Dina inlägg inspirerar och jag gillar dem starkt!
1 korinterbrevet 16:14
Stor Kram från en Dalkulla i Falun!

Svar: Åh, så uppmuntrande! Kram!
NONE NONE










Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype