GÅ PÅ VATTEN

GÅ PÅ VATTEN 
när det omöjliga blir möjligt
 
Detta är T E M A T för UngdomsOas Norr 2016! Det är så spännande! Gud fixar! Vi har fått lokaler, en jättefin kyrka med perfekta lokaler för ett ungdomsläger! Vi har riktigt bra talare (de berättar jag inte om än, men det är najjjjs), grymma seminarium. Vi har en otroligt stor Gud och jag hade inte alls vågat drömma om detta! Wow.
 
Lägret kommer handla om Den Helige Anden, utrustning (andens gåvor och frukter) och kallelse. Det är ganska många läger och konferenser som just handlar om detta, men jag tror att det verkligen behövs, speciellt hos ungdomar. Ungdomar måste få veta att Gud har en plan för de, att Gud har placerat gåvor i deras liv. Inte för att vi har förtjänat de, utan för att han älskar oss.
 
Det är nog därför att jag inte hinner/orkar uppdatera bloggen. Jag har ganska många bollar i luften just nu, plus är det slutet på terminen och jag går tvåan = rätt så mycket plugg. Så det är mycket som händer, fattar ibland inte hur jag orkar? Tack Jesus för nåd och styrka. Haha. Yes, mycket händer i mitt liv, men jag har egentligen inte förtjänat det. Det enda jag vill är att leva för Gud, 24/7. För en del av er kanske det låter konstigt. Men jag älskar det. Det är en så otroligt frihet, och ett spännande liv. Jag har upplevt, mycket på slutet, att Gud håller fram saker och säger "här, du får det, take it or leave it". Ingen värdering i det. Jag har gjort mig tillänglig, och det vet han. Han ger mig möjligheter och det är mitt val att ta de eller inte. Han dömer mig inte, han älskar mig inte mer eller mindre. Han ger mig bara möjligheter.
 
Ja, jag har sagt nej till en del av de möjligheterna. För ett tag sedan satt jag på flyget med en kvinna som grät bredvid mig. Jag ville säga något, och jag fick ett tilltal från Gud (nästan helt övertygad om det i alla fall), men jag vågade inte. Och vet du hur befriande det var att få tänka så? Jag fixar det inte, jag vågar inte. Ingen större fara, Jesus är så stor att han kan skicka någon annan. Om jag hade gjort det kanske jag hade befunnit mig i ett fint samtal, eller få se Gud beröra henne. Troligtvis. Men just då vågade jag inte, (jag satt i säkert 30 min och sa till mig själv: just do it.) 
 
Men jag har sagt ja också, till många möjligheter och många gåvor Jesus har gett mig. Jag har sagt ja till mycket, delt UngdomsOas, men också annat. Och ja, det har varit tufft, riktigt tufft. Men såååå värt. Så värt. 
 
Allt har sin tid. Glöm inte det. Jesus älskar inte dig mer för att du gör mer för hans rike. Han älskar dig inte mindre om du inte vågar. Om jag kan, då kan du också. 
 
Och såklart, glöm inte att komma till Umeå den 13-16 juli. DETTA KOMMER BLI GRYMT!











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype