Kristen gemenskap - livsviktigt

Något som jag tror är otroligt viktigt är att ha en kristen gemenskap. Kanske det är kyrkan, en bönegrupp eller en kristen skolgrupp. Om man ska våga stå upp för sin tro och våga sprida Jesu kärlek tror jag att det är livsviktigt att ha en gemenskap. Att inte vara ensam. Jag tror till och med att om man ska ha en sund tro och överleva denna värld i sin tro, så måste man ha en gemenskap. Vi är inte gjorda att bära på vår tro själv. Gud har skapat oss till sin avbild. Och Gud är tre personer. Fadern, Sonen och Den Helige Anden. När Gud handlar handlar han inte bara som "Gud". Utan han är alla tre personer samtidigt. Gud skulle inte kunna skapa jorden utan dessa tre. Den helige anden har en del egenskaper, som inte sonen kunde ha. Den Helige Anden är Gud på jorden, fast inte fysiskt. Alla tre personer är en person liksom. Svårt I know.
 
The point är att de kan inte göra något om de inte är tre. Gud är i gemenskap hela tiden. Eftersom vi är hans avbild, så är vi skapade för att vara i gemenskap. I gemenskap med Herren, men också med andra kristna. Varför? Jo, för man behöver bolla tankar, be för varandra och dela vardag. 
 
I mitt liv har förbönen haft en otroligt viktig roll i mitt liv. Att få förbön för olika saker. Denna förbön får jag ibland på gudstjänster, men för det mesta får jag den på små bönegrupper som vi har i församlingen. Varannan tisdag är det hemgrupp hos mig som mina föräldrar leder. Det fokuseras mycket på förbönen, och det är så skönt. Ibland kan jag längta, för att få den där bönen. Att andra lägger händerna på mig och ber. En frid kommer plötsligt, som man sällan känner. 
 
Dessutom tror jag att det är otroligt viktigt att ha en kristen gemenskap i denna tid. Det är många som har fördomar om kristna, många kristna i andra delar i världen blir förföljda av sin tro, en del blir avrättade till och med. Men många av de har en kristen gemenskap och delar tro. Lovsjunger och ber tillsammans, pratar om Bibeln och får undervisning. Jag tror detta är jätteviktigt för att överleva i sin tro. Förr eller senare kommer folk att ifrågasätta dig och din tro. För i många ögon så är det "fel" att vara kristen. Men om du har blivit stärkt i en kristen gemenskap, så kommer det är gå bra. Även om du inte har några svar. 
 
Hos den kristna gemenskapen laddar jag batterierna, får styrka och inspiration så jag kan fortsätta att sprida Jesu kärlek i min vardag! Att lovsjunga med andra, bara det gör att man växer i tro. 
Jag tipsar dig verkligen att söka upp en kristen gemenskap! Jag tror att du kommer lära dig otroligt mycket. Men mest av allt kommer din tro och förtröstan på Jesus att växa!


Marguerite    •     •   http://helenemarguerite.blogspot.se

Så fint skrivet!
Herrens Välsignelse!










Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype