Vad gör Jesus i ditt liv?

Hej!
Ursäkta för pausen som jag tog... Det har varit mycket på gång i mitt liv. I skolan, men även andra saker, men positiva! Ska hålla på det lite längre, kan berätta om det senare! 
 
Något som är otroligt najjs är när man märker att Jesus har något stort på gång, det känner jag just nu i mitt liv. Livet har väl gått upp och ned, som det gör, och ibland känns det bara som att det rullar på, inget händer liksom. Men nu händer det verkligen saker, saker jag har bett och längtat efter, och det är så häftigt att se hur Jesus leder en! Wow! Allt klickar så bra i mitt liv, och kanske i andra liv också. Man märker att Jesus har kontroll över ALLT. För mig är det bara att följa efter, ibland är det en process. Ibland kan det kännas som en lång tunnel, man vet liksom inte vad man gör. Men då får man lita på att Gud har stenkontroll och att han håller på att förbereda dig inför framtiden. Det har jag i alla fall märkt nu. 
 
Ett exempel är att jag har hängt på många olika kyrkor, byggt kontakter med många. Folk från Pingst, EFK, Efs mfl. Och nu märker jag varför, Gud hade en plan där. Som sagt, kommer berätta mer om detta senare, för just nu är det bara i startskottet. 
 
Men ni kan ju tänka på det, vad håller Jesus att göra i ditt liv? Går du igenom en process för att du ska lära dig något och förbereder dig? Och i så fall, tar du tag i det du lär dig? Eller gör Jesus något annat i ditt liv? 
Något man faktiskt kan reflerktera över, jag brukar komma på saker som Jesus faktiskt gör utan att jag märker det:) 
 
Bless!


Anonym    •     •  

Hej syster!
Gott att se att du har en brinnande tro. Vore vælsignat att ha kontakt med dig och dela Bibelord och trosfrågor. Min mailadress är "[email protected]", skulle bli glad om du skrev ett mail.
G.v.d
Samuel










Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype