U-oas 2015

Hejhej!
Åhh, har nyss varit på UngdomsOas igen! Himla roligt varje gång, har dock bara varit där två gånger... Men ändå! Har hängt med najjs folk, mött Jesus, hört bra predikningar, vuxit i mina gåvor... Jaa, sånt som man vill göra när man är på ett fantastikt läger! Än en gång, om du får tillfälle att åka på U-oas, ÅK! 
 
Det är så otroligt najjs att få se ungdomar vara hungriga efter Jesus. Se de sträcka sig efter Jesus under lovsången, be för varandra under mötena, och bara atmosfären under hela lägret. Ahh, riktigt najjs!
 
Det var otroligt bra lovsång, och jag bara älskar lovsång! MMmmm...
 
Fick även be för andra människor, och det är så underbart att få bli använd av Gud på olika sätt. 
Det var en tjej som stod bredvid mig under lovsången och jag kände att jag ville be för henne. Jag frågade Gud, och som vanligt växte känslan, så det var bara att göra. Hon sa "Åhh, vad bra att du kommer fram! Jag hade tänkt att gå till förbönen, men det är så mycket folk..." Så jag fick be för henne! Och hon öppnade sig verkligen och det var verkligen Guds vilja att jag skulle be för henne. Tänk att jag bara kan få en känsla, och sedan stämmer det och kan betyda mycket för en annan person, och det enda jag har gjort är att lyssna in Jesus??? Wow! 
 
Vi var en eftermiddag ute och evangeliserade i Nässjö också. Det bästa va att det var ungdomarnas initiativ, det följde inte ens med någon ledare. Och vi blev otroligt använda av Gud! Vi spelade lovsång på stan, och det förändrar verkligen atmosfären! Wow! Vi sjön "Så stor är vår Gud", som är en riktigt bra lovsång. Men i alla fall så kom det fram tre stycken och sjöng med. När vi hade spelat klart så frågade de vars vi kom ifrån. Vi berättade att vi kom från U-oas, och vi frågade vart de kom ifrån. Ö-vik svarade de. Yeah, nästan Umeå! Jag berättade att jag kom från Umeå och då kollade de på mig och sa "Jag känner igen dig! Hänger du på den här kyrkan?" Och det visade sig att vi kände samma personer. Alltså, Guds rike! Jag menar, Nässjö, flera mil från Umeå, och de är i Nässjö just den tiden vi är där... Jaduu... 
 
Jag kände även att jag ville be för sjuka och de som hade ont. Och jag ville gå fram till en kvinna som sålde jordgubbar. Vi gick fram till henne och frågade om hon hade ont någonstnas, ja, hon hade ont i höger höft. Så vi bad för den, och det blev bra i höften! Tack Jesus! 
 
Sedan träffade vi en gammal dam som bara älskade Jesus! Hon bad med oss, för oss och vi fick be för henne. Hon berättade sitt vittnesbörd och blev otroligt berörd att det var så många (23 stycken!!) ungdomar som var ute och berättade om Jesus! Yeah! 
A
hh, det är så häftigt vad som händer i Guds rike! Gud har kallat en UNG generation som brinner för Jesus! Än en gång, tack Jesus för detta fantastiska läger! 
 
Jag skriver mer senare!
 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype