Julens viktiga budskap

Nu var det länge sedan jag skrev... Igen... Sorry, hörni! Ni får tyvärr leva med det, nu har jag många bollar i luften och tyvärr kommer inte bloggen att prioriteras så som jag vill. Men kommer uppdatera när jag har tid och kan, så håll ut! 
 
Tänkte skriva lite om julen, nu när den är här. Tänker vi verkligen på vad julen handlar om? Det är ganska svårt att komma ihåg bland all julklapps-stress, julbak och ledighet. Men, när man tänker efter vad julen handlar om är det mind blowing. 
 
Gud blev människa. Jag var på en konsert här om dagen, en jul-gospel-konsert, väldigt bra! Det var en av sångarna som berättade en historia som verkligen berörde mig. Det var en mann som var med om en brandolycka. Han blev så skadad att man inte kände igen honom efter han hade vaknat upp från koman. Hans fru ville gärna träffa honom, men han sa nej. "Jag vill inte att du ska se mig så här..." Frun sa att hon inte brydde sig. Hon älskade honom oavsett hur han såg ut. Men mannen sa fortfarande nej. Då gick frun till läkaren och sa "Jag vill träffa min älskade man, därför vill jag se ut som han gör." 
 
Visserligen vet jag inte om den är sann eller inte, men den är väldigt fin. Och på samma sätt gjorde Gud. Gud ville bevisa sin kärlek för oss, eftersom vi inte trodde på den. Han valde att komma till jorden, genom en liten tjej som inte ens hade gift sig. I ett stall, mitt ute i ingenstans. Det var inget slott med mycket rikedom. Det var enkelt, eftersom Gud ville visa sin oändlilga kärlek till oss människor. Han blev som oss, som en helt vanlig människa. Wow. Kan inte säga något mer än wow. Det är kärlek. Gud kunde ha allt i världen. Han kunde välja en stor kung, men han valde Maria. Jesus föddes, han som skulle rädda oss alla. Även han har varit en bäbis som har skrikit i sin moders famn. Växt upp, kanske bråkat med andra barn, varit arg och ledsen. Men han syndade aldrig. Efter 30 år började han predika Guds kärlek, som 33-åring dog han för dina synder. 
 
Julen handlar alltså om en oerhört stor kärlekshandling, från Gud till människan. Wow











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype