Tomrummet som Jesus vill fylla

Haha, nu ska jag försöka att skriva något! 
Jag har beskrivit denna bild förut på denna blogg, men jag gör det igen:)
Jag tror att alla har ett tomrum i sitt hjärta. Det här tomrummet vill man fylla. Ibland kan det vara mörkt och obehagligt i tomrummet, men ibland är det ljust och det finns kärlek. 
Jag tror vi hittar det fyllda, kärleksfulla och ljusa tomrummet hos människor som har Jesus i sitt hjärta. Man ser så mycket runt om oss som försöker att fylla detta hål, som försöker få kärlek och ljus i sitt liv. 
En del ägnar sig till politiska åsikter och känner att det är det man vill göra. En del håller på musik, andra konst eller matte. En del dricker och drogar och tror att det skall funka.
Det som är gemensamt i detta är att man vill ha mer och mer. Tomrummet blir aldrig fyllt, man är girig och vill ha mer och mer. Mer och mer makt, pengar, känd, osv. Det finns ingen botten. Man blir aldrig fylld. Hålet lyser inte upp och den där pusselbiten och man saknar i sitt liv och letar fruktansvärt mycket efter finner man inte. Man finner inte pusselbiten i alkohol, droger, musik, sport, politik eller annat. Pusselbiten, friheten, kärleken, LJUSET, hittar man hos Jesus! Det finns ingen/inget annat som kan fylla tomrummet. Inget annat som man ljusna upp det. Det är Jesus som är nyckeln till frihet! Inget annat!
Jag tror att när man finner Jesus så kan man absolut hålla på med politik, musik, konst osv. Men när man har Jesus letar man inte ivrigt efter något. Man är fylld med något och känner att det är tillräckligt.
 
Nästa år ska jag börja på en skola som är extremt politisk. Både elever och lärare är insatt. Jag har varit lite orolig att denna miljö kommer att påverka mig så mycket att jag dras ifrån Jesus. Att jag liksom ska börja att bli politiskt insatt i stället för att leva för Jesus. Men så kommer det inte vara! Jag har Jesus, han kommer att leda mig! Dessutom är detta tomrum fyllt i mitt hjärta. Jag behöver inte hålla på att söka efter något annat, utan jag har nyckeln! Mannen som är den enda nyckeln. Han som fyller hålet i hjärtat. Tomrummet som endast Jesus kan fylla med kärlek, ljus och styrka! Så jag behöver inte oroa mig. 
Du har ju Jesus! Inget kan stoppa det! 
 
I Johannes 4:14 står det så här:
Jesus svarade: ”Den som dricker av det här vattnet blir törstig igen. Men den som dricker av det vatten jag ger honom blir aldrig mer törstig. Det vatten jag ger blir en källa i honom, med ett flöde som ger evigt liv.”
Kanske det inte är bokstavligen som Jesus menar. Kanske det inte är så att det vatten vi får av Jesus gör så att vi aldrig blir törstig. Det kanske betyder att när vi har Jesus i våra hjärtan så törstar vi inte efter något? När man har Jesus letar man inte ivrigt efter kärlek och ljus i sitt liv, för man har funnit den hos Jesus. Med törstar menar jag att man vill ha mer och mer, man får aldrig nog. Man letar i politik, personer, alkohol, droger osv efter detta. Men det är endast Jesus som kan släcka denna törst. 
Vatten är något vi behöver varje dag för att överleva. Människor vill engagera sig i någonting, och folk letar ivrigt efter något som kan släcka törsten. Men när vi har Jesus i våra hjärtan behöver vi inte leta efter något som släcker törsten, för vi har Jesus och han har redan släckt den. 
 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype