Ungdomsmöte

Förra fredag var jag på ett underbart ungdomsmöte- igen!! Denna gång vad det på UBC- Umeå Bibelcenter. Först var det ett möte med barn, ungdomar, vuxna och gamla. Men atmosfären var densamma! Underbar lovsång, och till och med de gamla dansade! Sedan var det predikan av Hans Weichbrodt, igen! Han är ju så bra!
Sedan var det ett break, efter 30-40 min så var det ett ungdomsmöte. Då var det bara ungdomar och Jesus:D Men den här gången var det ingen talare, utan det var bara lovsång och bön, och det är bra så himla underbart! Man kan bara släppa allt och konstatera att Jesus är bara bääääst! hihi:) 
Men det häftigaste var inte detta, utan att en i min klass, som är en riktig bråkstake, kom på mötet! Jag hade inte bjudit med honom, utan det hade varit någon annan. Men han stannade hela ungdomsmötet! Pappa fick be för hans kompis, och då frågade han om pappa kunde be för honom också, fast på skoj. Men pappa sa ja, jag kommer tillbaka! (Pappa skulle göra något). Efter ett tag gick pappa fram till honom och frågade honom igen, men då ville han inte. Jag tror att han kände att det var något speciellt med atmosfären, jag tror han kände av Den heliga anden! Jag bara TACKAR JESUS! 
 
En till sak, när vi kyrkor jobbar ihop oss då kommer det hända saker! Det har varit en bönevecka med Umeås kyrkor, och det har hänt saker! Men nu går alla tillbaka till sina kyrkor. Tänk om man kunde hjälpas åt varje dag, hela året? Hela tiden liksom? Skulle det inte vara såhääääääääääääääär mycket bättre?! 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype