Lita på Jesus

I morse vaknade jag trött, som jag oftast vaknar. Men jag började med att be att Jesus ska använda mig idag. Han vet att jag vill be för folk, vittna för folk osv. Jag tror att jag kommer få göra det också. Men jag vet inte om det är idag. Därför måste jag öppna mina ögon och se alla möjligheter. Egentligen skulle jag kunna gå fram till en person och fråga om jag fick be för den personen. Men då tror jag inte att Gud använder oss, utan då är det vi som gör en egen vilja. Jag tror att när vi får upp i hjärnan, eller vi får något tecken att just den personen behöver förbön, och man känner ett lugn över det hela. Då tror jag att det kommer från Gud. När man är i den situationen är det bara rädslan som hindrar en, Just do it! Jesus är med dig! Han överger dig aldrig! Så lita på honom så blir allt bäst!
 
Får väl se om Jesus använder mig idag;)











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype