Börja samarbeta!

Nu har denna blogg stått stil alldeles för länge! Sorry! Har mycket plugg i skolan, går nian så nu är det att hänga med i allt. Men ska försöka att förbättra mig! 
 
I alla fall har jag tänkt på en grej. Tänk när alla kyrkor i samhället kan sammarbeta? Tänk vad mycket som skulle hända?! 
Jag menar, när vi slår ihop oss. När vi hjälps åt, då kommer det hända saker i samhället! Om kyrkan bara håller sig till sin församling stänger vi in oss. Där jag bor har vi kommit till en svår situation. Alla ungdomsgrupper håller sig till sin församling. Kyrkorna vill inte samarbeta. Det är tänket "Vi är här, och ni kan vara här."- och det är inte bra! Och det värsta är att ungdomsgrupperna vill ha "sina" ungdomar, det har till och med kommit så långt att en del har förbjudit sina ungdomar att gå till vissa kyrkor. Vi måste börja sammarbeta! Vi delar samma tro! Hallå?! JEEESUSS! Det är inget annat vi ska göra. Vi har samma budskap, och framför allt samma Gud. Varför ska vi inte samarbeta då? Vi ska ju vara vänner! Vi är Guds barn, och vi vet att Jesus finns. Vårat uppdrag är att göra andra till lärjungar. Men det kommer inte funkar förrän vi hjälps åt och tänker bort "Vi och de"- tänket. Det tänket ska inte finnas. 
Jag tycker att det är ganska töntigt när man har argument att tex: vi tolkar bibeln på det sättet och ni tänker inte på samma sätt, därför kan vi inte samarbeta. 
Varför kan man inte bara strunta i det? Ja, människan har olika tänkar och åsikter, men det är Jesus-budskapet som är viktigast. Det finns inget som är viktigare i kyrkan. Förresten, det är ju därför vi har kyrkan! Vi har inte kyrkan för att det ska vara ett museum eller något åt det hållet. Vi har kyrkan för att berätta om Jesus! 
 
Så nästa gång du är i kyrkan kan du tänka på den saken. Kanske till och med föreslå att ni kanske skulle kunna samarbeta med en annan församling någon gudstjänst? 
 
Folk måste få veta att Jesus ÄR kärlek!!











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype