Var inte rädda!

Jesaja 55:10, 11 
Liksom regn och snö faller från himlen och inte vänder tillbaka dit utan vattnar jorden, får den att grönska och bära frukt, och ger säd att så och bröd att äta, så är det med ordet som kommer från min mun: det vänder inte fruktlöst tillbaka utan gör det jag vill och utför mitt uppdrag. 
 
Detta innebär att när du pratar om Jesus så kommer inte hans ord som talas genom dig försvinna utan att ha berört någon. Det är ganska lättande att veta. Men vi vet inte när de här orden kommer att beröra. Det kanske inte händer på en gång, det kanske inte ens händer inom en månad. Det kanske tar år. Det vet man inte, men vi vet att Gud är med oss och att det kommer att beröra. Jag tycker att vi kristna ska bli modigare och snacka om Jesus för våra kompisar och bekanta. Folk behöver få lära känna Jesus, så är det bara! Så här står det också:
 
Hebreerbrevet 13:5, 6
Lev inte för pengar; nöj er med vad ni har. Gud själv har sagt: Jag skall aldrig svika dig, aldrig överge dig, och därför kan vi tryggt säga: Herren är min hjälpare, jag skall aldrig frukta. Vad kan en människa göra mig? 
 
Vi behöver inte vara rädda! Jesus är med oss! Han överger oss aldrig, aldrig, aldrig! Och det är så himla härligt att veta! Vi kan stå där och göra bort oss men Jesus är på vår sida och inget behöver hända! Skit i de som skrattar. Vi gör det för Jesus, och han finns där för dig. Han ser dig mitt i det mörker eller ljus du är i just nu, han ser dig i ditt liv. Han söker ditt hjärta. Han söker dig, just dig. Han vill vara med dig. Han dog för dig, han älskar dig så! 
Gud har gjort allt detta för oss. Kolla bara ut, sommarvärme, naturen, allt. Han har gjort allt för dig! Så klart alla måste få veta det då! Det är vårt uppdrag, göra alla till lärjungar. I en början kan det kännas konstigt, pinsamt och skämmigt. Men när man har gjort det en del gånger, då vänjer man sig. Det behövs träning! Börja med dina vänner:D
 
Jesus älskar er så himla mycket! 
Hittade en underbar lovsång av Hillsong!











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype