Känslan

Hej alla fina! 
Jag lägger upp mycket lovsång på denna blogg. Men lovsång tilltalar mig så! Att känna Guds närvaro och lyfta sina armar och bara släppa loss. BAra stå och gunga. Att lägga allt i Guds händer är en sådan häftig känsla! Men att bara se folk lyfta sina händer är en sådan häftig känsla! Tänk att det inte bara är jag som får del av denna häftiga känsla. Tänk att det är fler i världen som känner precis likadant. Sedan när man är tillbaka till verkligheten vill man bara dela vidare denna känsla till dem som inte har upplevt den. Men det är så svårt! Man säger tills sig: Nu ska det ske!!! Sedan när man är på skolan nästa dag vågar man inte. Har varit med om det flertal gånger. Men Jesus är ju med en, så vad är det svåra egentligen?
Men tillbaka till lovsången. 
Lovsång kan man säga är en bön och att man uttrycker kärlek och prisning till Jesus. Men man kan även dansa lovsång, man kan sjunga, man kan viska, man kan ropa. Egentligen kan man inte beskriva lovsång. Det är svårt. Men oftast är det att man sjunger till Jesus. Det är inte psalmer. Jag brukar tänka att psalmer (det finns undantag) är en sång om Jesus. Lovsång är en sång, eller vad det man gör, men det är till Jesus. Ser ni skillnaden?
Lovsång är en häftig känsla helt enkelt. Att stå där i "publiken" och se alla sträckta armar och man ler för sig själv och tänker Det är inte bara jag som får del av Jesus, alla här känner hans närvora också. Det är en sådan häftig känsla när det är ungdomar också! Ungdomar är liksom får framtid. Ungdomar har lärt sig att växa upp med att man ska ta avstånd från kristendomen på något sätt. Därför stänger dem dörrarna direkt när det kommer till kristendomen. Därför är det så roligt att se så många ungdomar som tillber Jesus. Oavsett om man har vuxit upp i en kristen familj eller inte. 
Här är lite lovsångsband: 
Jesus Culture
Delirious? 
Martin Smith (Han är med i Delirious?)
Hillsong United
Planetshakers
Newsboys
Tenth avenue north
Bethel Music
Bengt Johanson
 
Men det finns så många fler! 
 
Jesus Culture:
 
Delirious? 
 
Martin Smith:
 
 
Hillsong United:
 
Planetshakers: 
 
Bless you all!!! 


nikkita    •     •   http://kitaslife.blogg.se

Hej vilken fin och härlig blogg du har! Måste definitivt besöka den oftare! :)
Jag har en tävling på min blogg snart skulle du vilja vara med i den? Du har en chans att få en shoutout för dig och din blogg, inför 600 följare på insta! (även bloggen)
I min blogg så tipsar jag bland annat om en massa olika saker, skriver om min vardag och tipsar om en hel del saker allt från musik-mode-outfits osv! Kika gärna in så hoppas jag på att vi ses där :)
Lämna gärna en kommentar som respons det skulle vara jätte gulligt!
Ha en bra dag!

(ps. om du är intresserad utav veckans blogg, varför inte kolla mitt senaste inlägg, trevlig kväll)

amelia    •     •   http://emmaochamelia.blogg.se

vad fina låtar :)










Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype