Vår fader

Hej och förlåt för usel uppdatering... ska försöka att ändra på det :))
 
Ibland ligger jag på kvällarna och tänker. Jag tänker på allt. Det är liksom då jag får tid att tänka. Men ibland kan det vara jobbigt att tänka. Till slut kan jag inte somna, har du varit med om det? 
Även ibland har jag mardrömmar och vaknar mitt i natten och vågar knappt röra mig och jag tycker allt är läskigt. När detta brukar hända brukar jag be fadern vår. Då känner jag hur ina tankar rensas och liksom sorteras i min hjärna. Jag känner att all oro försvinner och det blir frid i mitt hjärta. Varje gång jag ber den bönen så blir det så. Det är en sådan häftig känsla! 

Vår Fader, du som är i himlen.
Låt ditt namn bli helgat.
Låt ditt rike komma.
Låt din vilja ske, på jorden så som i himlen.
Ge oss idag det bröd vi behöver.
Och förlåt oss våra skulder,
liksom vi har förlåtit dem som står i skuld till oss.
Och utsätt oss inte för prövning,
utan rädda oss från det onda.
Ditt är riket,
din är makten och äran,
i evighet.
Amen.

 Ett tips till er som inte riktigt kan konsentrera sig, eller som i mitt fall, inte kan somna ibland på kvällarna xD 

Idag på engelskan så hade en grupp redovisning om USA. Då kom religion upp. Han som redovisade berättade att om amerikaner inte går till sjukhus om de till exempel har blivit biten av en orm, utan de går till kyrkan. De litar på att Gud ska hela. 

Sedan kollade en på mig, jag log lite för mig själv, för jag vet ju om att folk blir helade! Det är så himla häftigt!! 

Men nu ska ni ha det så himla bra! Och våga lite på Jesus, han kan göra saker om du bara vågar lite på honom!! 

 
 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype