Träna!

Det är en sak folk ibland inte förstår. Ibland säger folk att man har bett att man ska till exempel hitta en cykel för en billig peng. Sedan tror denna person att det ska bara komma sådär, liksom att det faller från himlen. Men jag tror att vi människor måste ta egna initiativ också. Om vi vill ha en cykel för en billig peng kanske man måste söka efter det också, kolla kanske på blogget mm. Man kan inte tro att det ska bara komma. 
Ett annat exempel är när man ber att man ska hitta sin kärlek och man tror att det bara ska komma. Nästan att kärleken ska stå där vid dörren nästa dag. Om man bara sitter i sin lägenthet hela dagarna, är det logiskt då att  man kommer hitta kärleken? Nej, det funkar inte riktigt så. Men om du går ut, träffar folk, då kan du hitta någon. Då kan du få bönesvar. 
Det finns också folk som ber om gåvor. Till exempel att man ska kunna tungotal. När man ber kanske man tror att man plötsligt ska få det där tungotalet. För en del funkar det, men inte riktigt. Man måste träna, och så är det med många gåvor. Om man har en gåva att berätta om Jesus så måste man träna på det för att bli bättre och bättre. För att bli modigare och modigare. Du fattar. Man måste träna. Självklart måste man be! Annars funkar det inte. Men du måste försöka också, träna lite. Till slut kommer det funka! Om man har gåvan att be för folk , även då måste man träna. Börja träna på dina vänner, sedan börja be för de på kyrkan. Till slut kanske man har tillräckligt mycket med mod för att gå ut på stan. Men man måste träna! Så tänkt på det, träna, träna, träna. Det är så man bli framgångsrik, och så är det med allt! 


anonym    •     •   http://pepptilldig.blogg.se/

Hej! Kan du snälla säga hur man gör en egen header?

Svar: Ja du, jag är själv inte så bra. Jag har fått mycket hjälp av mina vänner. Min kompis (Som hjälpte mig) har gjort ett inlägg på våran blogg, så kolla där! http://sjftjejorna.blogg.se/2012/may/hur-du-lagger-in-en-header.html#commentEtt annat tips är att kolla in http://www.designadinblogg.se/
NONE NONE










Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype