Berätta om Jesus!

Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv. (john 3:16)

fattar du? Gud älskar oss så mycket att han gav Jesus, sin enda son till den hemska världen för att ge oss befrielse, för att leda oss till den rätta vägen. Världen var hemsk, och är hemsk, och det ser Gud, så han skickade sin son för att lära oss människor hur man uppgör sig. Den vägen som är sann och som är livet är genom Fadern,  Jesus sade till honom: "Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig." (John 14:6)

Så Jesus är vägen, sanningen och livet! Och en sak till, om vi vet det, varför ska vi inte berätta det för andra? Varför ska vi inte berätta för andra om denna man? Detta är vägen, då måste andra få veta det! Är det inte lite själviskt om vi inte berättar det? 
Det är vår uppgift, att berätta om Jesus för folk som inte känner den mannen. Det är vår uppgift att göra folk till lärjungar. Skit i de som skrattar, gör det för Jesus! Om Jesus är vägen och sanningen och livet, varför ska vi bry oss då om de som skrattar och tycker vi är fåniga? det är ju de som gör fel! 
 
I de här bibelorden ser man ett samanhang. Det står i de båda att man kommer till Fadern genom Jesus. Och när vi kommer till Fadern, när vi tror på sonen, då har vi evigt liv. Då ser jag en till sak: varför ska vi inte berätta det?! Säg en sak varför vi inte ska berätta om Jesus? Det går inte. 
 
 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype