The best is yet to come

Nu ska berätta ett vittnesbörd. Vittnesbörd är att man har varit med om något, haft en dröm, bett för någon, man har varit med om något och man berättar det vidare. Man berättar det för folk, man vittnar. 
Så, igår så kollade jag på Facebook. Jag kollade på en kristen sida som brukar lägga upp bibelord. Brukar kolla på det då och då. Och då hittade jag ett bibelord: The best is yet to come. Bibelordet kommer från romans 8:18-39 eller något sådant. Men i alla fall så kom jag på... En kille i min klass, som jag haft en känsla att han kommer att bli kristen i ett år nu (har skrivit om det förut) hade den texten, The best is yet to come, till sin profilbild. Jag tror inte att han är medveten om att det är ett bibelord. Visst är det häftigt! Gud liksom gör tecken lite diskret så där. Och bibelordet betyder: Det bästa kommer i framtiden. Och ja, han kommer att få ett nytt liv i framtiden, och det är bättre, för det är med Jesus! Det är så Häftigt!!!! Ska fortsätta att be för honom, för han kommer att hitta till Jesus, det är jag helt säker på. Men om jag inte ber, så kanske inte han blir kristen... Så be, det kommer du aldrig ångra! Nu får ni ha det så gött! Har ni några vittnesbörder som ni vill dela med er? Släng en kommentar! Om ni vill att jag ska publicera om det som ett inlägg, så skriv det! Ha det så gött och Jesus älskar er!!!!! 
 












Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype