Hur talar Jesus till dig?

Jag vet att Gud kan tala. Gud kan tala mycket. Och han har många olika sätt att göra det på. Han kan tex tala i tanke; Man har fått en tanke att det här ska jag göra eller säga, och det kan komma från Gud. Jesus talar kan också tala genom en annan människa; en människa har fått en tanke eller en dröm eller något meddelnade till en annan person. Min mamma tex har fått en tanke att en kvinna skulle bli lovsångsledare, och hon kände inte den här kvinnan. Men hon gick fram till denna kvinna och berättade för henne. Dagen efter tackade hon så mycket att mamma gick fram till henne. Sedan kan Jesus tala genom drömmar också, och det har jag verkligen varit med om! Gud har talat till mig många gånger. Ibland är man inte riktigt medveten om det. Som sagt, Jesus talar till mig mycket i drömmar. Till exempel så finns det en som jag känner, eller är bekant med, som kommer bli kristen. Jag tror att han inte själv är medveten om det, men Jesus talar till mig genom drömma. För jag har drömt om han många gånger, och alla drömmar är kopplade till Jesus. Det är så häftigt att vakna upp ur sängen och komma ihåg en dröm!
Men om man nu drömmer, så kanske det inte riktigt är som det är i drömmen. Jag har drömmt att vi sjunger lovsång i klassrummet, och det är har gjort många gånger. Men vi kanske inte just kommer att sjunga i klassrummet. Det kan vara så att jag kanske ska nynna på några lovsånger, eller att folk kommer bli kristna genom lovsången, eller att jag kanske ska leda lovsång någon gång i livet. MAn kan tolka drömmarna på många olika sätt, men man ska tänka "Outside the box" lite grann. Men man kan som sagt tolka olika, och då är det viktigt att fråga Gud vad han menar med drömmen, eller tanken, eller hur han nu har talat till dig. 
Ibland så kan vi be, och be och be. Vi ber så mycket så att vi glömmer bort att lyssna på honom. Så det är viktigt att lyssna på Jesus också. Du kanske har bett en sak, och då ber det om och om igen, men du får aldrig något svar. Det kan kännas tungt ibland. Men vi ska lära oss att lyssna på honom. För det kommer vi att behöva! Sätt dig bara ned någon gång och säg till Jesus att här är jag och jag lyssnar på dig. Då kommer han att tala till dig!
Om Gud har talat till dig, tex att den här personen kommer att bli kristen. Då ska du såklart be, be mycket. Men det hänger lite på dig. Om du har fått många signaler att denna personen är det, så måste du ta första steget och börja prata med den personen om ämnet. Det kan kännas hemskt, idiotiskt, löjligt, ja allt, men du kommer att tacka dig själv senare i livet att du gjorde det. För om det är Jesus som talar till dig så kommer han fixa dig genom det också. Om Jesus säger att den här personen kommer att bli kristen, då måste den personen behöva Jesus mycket. Den personen kanske inte mår bra i livet eller så. Så det är ganska viktigt att man tar tag i det. 
MIn mamma berättade igår att en kvinna som hon känner, hennes son brukar vara ute och predika och be för folk på stan. Han har väldigt många Jesushistorier! Men i alla fall så har han sagt att det kan kännas konstigt att göra de här första stegen i början, men man vänjer sig, och framför allt Jesus är med dig!!!











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype