Fördomar om kristna

Det finns mycket fördomar om kristna. En av anledningarna varför jag startade denna blogg var för att jag skulle få de som inte är kristna att tänka om, få bort alla fördomar. Det är också en av andledningarna vi har den kristna skolgruppen. 
Idag i matsalen satt jag och mina två andra vänner och planerade vad vi ville göra med den kristna skolgruppen. Jag sa ganska högt att vi skulle dela ut biblar och så. Då hörde jag att killarna i min klass som satt bakom mig började diskutera om vem Gud var. Jag blev väldigt nyfiken och så sa en kille: alltså de tror typ på en Gud som sitter på ett måln. Och så sa en annan kille att de trodde nog inte alls så. Sedan frågade dem mig, om vi trodde på en Gud som satt på ett måln, eftersom att de vet att jag är kristen och jag sa direkt; fördomar. 
Det finns så mycket fördomar om Gud, Jesus, kristendom och kristna. Vi måste få alla att tänka om, att Gud inte alls är en sådan de tror att han är. Vi måste vittna och berätta hur vi upplever Gud, så att de kan tänka om. Det är inte farligt att berätta för sina vänner, Jesus är med dig! Och skit i vad de tänker, det är budskapet som är viktigast! 
 
Att vara kristen, och vem Gud är, det är en ganska svår fråga. Det måste man liksom komma på själv, man måste pröva att vara kristen och ta reda själv på vem Gud är. För jag tror att alla upplever Gud på olika sätt. För mig (och jag tror att det är så för de flesta kristna) är Gud underbar. Han finns på riktigt, och det vet jag, för jag har fått så många tecken på det. Och det är min sak att berätta för mina vänner. Vittna om alla mina drömmar och upplevelser. 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype