Spikarnas lovsång

 
på konfalägret pratade vi såklart om Jesus död och uppståndelse, vi fick även gå Jesusvandringen som man brukar gå på konfaläger. Eller jag tror de flesta gör det. Men det var väldigt häftigt! man har på sig ögonbindel så att man inte ser något sedan får man vara med om vaf Jesus gjorde de sista dagarna innan han dog. Till exempel den sista måltiden, men även när han dog på korset. Man fick höra hans skrik. Det går inte att beskriva. Då började jag tänka, tänk att han gjorde allt detta för mig. För just mig...! Det är helt otroligt!! Fattar du?! Han älskar just DIG och han dog för dig för att du skall få evigt liv. Sedan när vi hade gjort hela vandringen men hade fortfarande på oss ögonbindlarna sjöng de Spikarnas lovsång. Det är en underbar sång. Den handlar om Jesus död, men att han gjorde det för oss. Jag är förlåten, i Jesus namn!
 
Lyssna till sången
från Golgata,
hammarslagen ekar än idag.
En sång om befrielse,
en sång om triumf.
Min skuld är utplånad ondskan avväpnad.

Spikarna bultades genom hans kropp,
han plågades när korset restes upp.
Jag är så tacksam,
han tänkte på mig,
när Jesus dog drogs ett streck
över mon skuld.
 
Jag är förlåten
Jag är förlåten
Jag är förlåten
Jag kan gå fri!
Jag är förlåten
Jag är förlåten
Jag är förlåten
Jag kan gå fri, jag kan gå fri

Jesus slet av dödens bojor och band.
Samma kraft är verksam än idag,
en kraft till befrielse,
en kraft till triumf.
Tillsammans med Jesus,
har jag fått nytt liv.

Jag är förlåten
Jag är förlåten
Jag är förlåten
Jag kan gå fri!
Jag är förlåten
Jag är förlåten
Jag är förlåten
Jag kan gå fri, jag kan gå fri


Spikarnas lovsång genomtränger mig
Spikarnas lovsång befriar mig

Du är förlåten
Du är förlåten
Du är förlåten
Du kan gå fri, du kan gå fri!


(Text och musik: Niklas Hallman)
 
 
http://youtu.be/TPzWqWuYjaU


Kristna bloggare    •     •   http://www.kristnabloggare.blogspot.se

Den där låten kommer jag ihåg!

Tack för att du delar din blogg på http://www.kristnabloggare.blogspot.se










Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype