Gör som Jesus

Heal the sick, cleanse the lepers, raise the dead, cast out devils: freely ye have received, freely give. Matthew 10:8 
 
När Jesus gick på jorden var det precis det här han gjorde. Han botade sjuka, helad/rengjorde spetälska, uppväkte döda, castade ut demoner, han gav av Guds kärlek. Han gjorde massa mäktiga saker. Och ändå sa han att vi skulle få göra större saker med den Helige anden. Alltså att han verkar genom oss.
 
Jesus vill att vi ska göra som han och följa i hans fotspår. Det är inget vi behöver prestera för att kunna följa honom. Bara säga ja till honom. När vi blir fyllda av den helige anden kan vi göra som Jesus gjorde. Allt vad vi ber om i hans namn kommer att ske. Men troligen inte som vi riktigt tror.
 
Jesu kärlek flödar ut. 
Kram
Anna











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype