Everything-Lifehouse

På konfaredovisningen så hade vi ett drama som kallas för Lifehouse-dramat. Det finns massor av klipp på youtube om du söker på Lifehouse Everything skit. 
Men det är ett otroligt drama och jag blir rörd av det varje gång jag kollar på det. Den här gången fick jag turen att vara huvudpersonen. Det var jag som hade förslagit att göra detta drama. Och jag vet inte riktigt om jag ville vara huvudpersonen då. Men sedan hade jag en känsla att jag ville vara huvudpersonen. Men då tänkte jag att om jag ska vara huvudpersonen så får Gud fixa det. Så jag sa inget till ledarna. När vi fick veta rollerna så var jag huvudpersonen, och jag hade inte sagt något om att jag ville vara huvudpersonen. Men det betydde väldigt mycket för mig. När vi hade spelat upp dramat så var det många som hade blivit berörd och sa att det var starkt. Det var roligt att höra. JAg tror att Jesus var där, helt klart. 
Men det jag vill komma fram till är att denna fantastiska låt som vi gjorde dramat till har en sjukt underbar text. Denna låt är skriven av Lifehouse och heter Everything. Den låten är med på Smallville. Det har en underbar text om Jesus. Den måste vara skriven om Jesus.
  
 
Find me here, and speak to me 
I want to feel you, I need to hear you 
You are the light that's leading me to the place 
Where I find peace again 
You are the strength that keeps me walking 
You are the hope that keeps me trusting 
You are the life to my soul 
You are my purpose 
You're everything
And how can I stand here with you 
And not be moved by you
Would you tell me how could it be any better than this?

You calm the storms and you give me rest 
You hold me in your hands 
You won't let me fall 
You steal my heart and you take my breath away 
Would you take me in, take me deeper now 
And how can I stand here with you and not be moved by you
Would you tell me how could it be any better than this 
And how can I stand here with you and not be moved by you
Would you tell me how could it be any better than this 

Cause you're all I want, you're all I need 
You're everything, everything 
You're all I want 
You're all I need 
You're everything, everything 
You're all I want 
You're all I need 
You're everything, everything 
You're all I want 
You're all I need 
Everything, everything 

And how can I stand here with you and not be moved by you 
Would you tell me how could it be any better than this 
And how can I stand here with you and not be moved by you
Would you tell me how could it be any better-any better than this 
And how can I stand here with you and not be moved by you
Would you tell me how could it be any better than this 
Would you tell me how could it be any better than this
 
Och här är dramat:
 
Ni borde ta drygt 6 minuter för att se dramat. Det är väldigt starkt. Men starkare när man ser det live. 
Det handlar om en flicka som är med Jesus i början. Men efter ett tag så kommer det saker emellan henne och Jesus och de tappar kontakten. Det blir hemskare och hemskare, och ja. Ni får kolla själv.
Men en sak ska ni veta, man kan ALLTID komma tillbaka till Jesus!! 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype