Du kan förändra!

"Hjälp, hjälp, hjälp! Jag klarar inte det här själv. Nu tar det stopp, jag klarar det inte längre. Hjälp! Nån måste väl hjälpa mig? Är världen så ond att man måste ta livet av sig? Måste världen vara så ond att inte bryr sig, inte ens sin mamma? Är världen så  grym?"
 
 Det är en del som är i denna situation. Vi ser de varje dag i skolan eller på jobbet. Kanske inte alltid så lägger man till de, men de finns där. Personer som inte får någon kärlek, inte ens från deras egna mamma eller pappa. En del av de här personerna gör så att andra inte mår bra. En del drar sig undan. En del går inte ens till skolan. En del måste byta hem. 
Vad kan vi göra åt de här personerna som inte får någon kärlek? Hur kan vi göra för att de är personerna ska få hjälp till den rätta vägen? 
Ett leende är värt en miljon! Att berätta om Jesus för de här personrna är värt till mer än en biljon! Att berätta att Jesus alltid lyssnar på den här personen. Att Jesus älskar de hur mycket som helst. Våga berätta det. Jag vågar inte alls ofta ska jag berätta, men när man vågar ta steget att berätta så kan det förändra ett helt liv! Tänk att rädda ett liv! De här personerna har det inte lätt. Till slut ger de upp. Varför leva ett liv som är värdelöst? Varför leva när man lika gärna kan vara död?
Vi måste finnas till för de här personerna. Kyrkan är inte ett museum för kristna, det är ett sjukhus för de trasiga. För de som har en trasig själ. Kyrkan finns för att välkomna de som behöver Jesus som mest. 
Tänk på killen som sitter i hörnet i skolan. I stället för att bara gå förbi som de flesta brukar göra, så stanna till. Snacka med killen. Säg hej, ge ett leende, och om du vågar, berätta om Jesus på något vis. 
Jag hade en dröm en gång. Då var det en kille som satt utanför Coop som grät och skakade. Denna killen känner jag i verkligheten. Alla gick förbi, ingen såg han. Även jag gick förbi, men sedan stannade jag upp och tänkte efter. Ska jag inte gå fram till honom? Så jag gjorde det. När jag kom fram så frågade jag vad som hade hänt. Han sa att han hade ont i sina fingrar. Jag frågade om jag fick be för honom. Men då kom massa folk, så jag blev bortträngd och fick inte be för honom. 
JAg vet inte vad denna dröm kan betyda, men det kommer helt klart från Gud. Jag kommer ihåg varje detalj i drömmen. Kanske så har den här killen ganska svårt. Innuti själen kanske han har ont. Riktigt ont. Han gråter och ingen ser honom. Alla går förbi. Kanske är jag den som ska gå fram till honom och fråga hur det är. Kanske ska jag till och med be för honom. Jag vet inte riktigt. 
Men det är jätteviktigt att vi är där för de på ett eller annat sätt! Du kan göra en förändring i en persons liv! 
 
Tack Jesus för att du hör bön. Tack Jesus för att du älskar varända person i världen. Tack för att du finns. 
 
 
 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype