Be för Sverige!

Hej!
Jag tycker att vi ska börja be för Sverige! Det behövs! Man ser hur Sverige blir alltid tveksam och liksom undviker när det kommer till kristendomen. Man märker att man inte riktigt vill ha med kristendomen att göra. Sverige har blivit ett sekulärt land, men det behövs Jesus i allt! Man kommer så mycket längre när man har Jesus med sig! Ungdomarna behöver Jesus, speciellt ungdomarna. Det är så mycket med dåliga saker bland ungdomar idag. Man faller pladask för grupptryck. Och man är inte medvetet om det.
Kristna idag måste vara modiga att gå ut på gatan och be för folk, det är då vi kommer att märka att det händer saker. Jag skriver ganska mycket om att vi måste ut på gatan, men vi stänger in oss i kyrkans lokaler. Och det är så viktigt att ge ungdomarna, och andra personer, möjligheter att möta Jesus en annan väg än genom kyrkan. Jag menar att det finns andra vägar än genom kyrkan folk kan bli kristna. Man kan inte kräva att folk ska gå först till kyrkan och sedan bli kristen. Vi kristna måste berätta om Jesus och be för folk som inte har Jesus i sitt liv, och man behöver inte vara i en kyrka för att göra det.
Men kyrkan är jätteviktig. Det är där vi lär oss saker, vi får en viktig gemenskap med andra kristna, vi läser Guds ord (Bibeln). Men kyrkan är inte ett museum för de som är kristna och "fina" människor. Det är ett sjukhus för de som behöver Jesus! Det är ett sjukhus för de svaga! Därför kan vi inte stänga in oss i kyrkan utan att bjuda in på ett annat sätt än med foldrar. Man kan ta första steget att be på stan och då kan man även bjuda in till kyrkan. Om vi som är kristna stänger in oss i kyrkan och det är bara kristna som är där så kanske inte de människor som inte är kristna vågar att komma in i kyrkan. VI måste våga öppna upp oss för allmänheten!
Så ta med det i dina böneämnen. Be för Sverige!
 
 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype