Bibeln är det bästa man kan ge!

HEj du som leder eller är med i en kristen skolgrupp!
I min kristna skolgrupp har vi börjat att diskutera om vi ska dela ut Biblar eller inte. Vi har liksom inte riktigt vågat och jag vet inte om det skulle bli så bra, tänk om folk bara slänger biblarna och det blir bara bortkastade pengar. Men på Båten så sa de att dela ut biblar är den bästa satsningen man kan göra. Folk ser det som en present, och vem vill inte ha en present? Man kanske inte behöver dela ut biblar till hela skolan, men till de man tror kan behöva en bibel. För man kan läsa bibeln hur många gånger som helst och man hittar nya saker. Jag tror att man tror att folk inte blir glada eller tacksamma för en bibel,så därför delar man inte ut biblar. Men det är oftast tvärtom det jag har hört. Folk blir glada och går med ett leende resten av dagen. Man kanske inte riktigt har vågat att ta steget att läsa bibeln eller att köpa/låna en bibel. Så om man får en bibel så kan det leda till frälsning!
Så jag vill bara uppmuntra att ta steget att ge en bibel till din kompis eller kanske till en lärare? Bara till en som behöver en bibel, det är ju faktiskt Guds ord, eller hur?! 
Man kan "låtsas" att glömma en bibel! Eller fråga om man får skänka en bibel till biblioteket! Eller kanske ge religionsläraren en bibel? Tänk på att BIBELN ÄR DET BÄSTA MAN KAN GE!











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype