Jesus är med, så vad kan folk göra?

Hejsan:D
Alltså jag vet att det är svårt att stå upp för sin tro. Själv så har jag blivit kränkt och diskriminerad, men skit i det! Vad kan folk göra egentligen? Du har ju Jesus, så vad kan de göra? Gå fram till den där personen du tror att han/hon kommer att bli kristen, ge en bibel till din vän. Han/hon kommer bli glad. Ja, jag vet, lättare sagt än gjort. Jag vågar inte riktigt heller. Men egentligen är det bara att göra. Ge en bibel! Jag läste någonstans "Tror du att din kompis är lite intresseradav kristendomen? Tveka inte, utan ge en Bibel!" och där slog det mig. Det finns en person (hehhe, inga namn) i min klass om jag tror kommer att bli kristen. Och det är lite svårt, för denna person är en kille. Vi känner varandra inte riktigt bra, men jag har en känsla att han kommer att bli kristen. Jag ber för honom mycket och vill snacka med honom. Och då slog det mig, jag ska ge en bibel till honom. Han kommer bli glad, jag tror faktiskt det. Eftersom att jag haft den där känslan länge, så är den sann(!) men det svåra är hur. Hur ska jag våga? Hur ska jag fortsätta mer än att bara be? De frågorna har jag. Men att ge en bibel skulle bli svar på många frågor. Tveka inte utan ge en bibel! Det är Guds ord, det är han själv som har sagt det! 
Att stå upp för sin tro är svårt. Men försök att göra det! Folk kommer att fråga! Vad kan gå fel? JESUS ÄR MED DIG, VAD KAN FOLK GÖRA? De har inte den där självkänslan. De har inte tron. Det starkaste i mitt liv är tron. Jag vet inte vad jag skulle göra utan Jesus. Vem skulle jag vara? Jag skulle inte vara lika självsäker och så. Jesus är liksom en del av mig. Jesus är inte min religion, Jesus är min räddare, han är en del av mig. Jag skulle inte vara hel om jag inte honom i mitt liv. Att skrika "Jesus äger" på ett snöberg är härligt. Prova, det har jag gjort. Att ha en powerpoint på SO:n är också roligt, prova. Att vara frimodig, i Jesus namn, är jättehärligt! Att sitta hos rektorn för att man har affischerat där man inte får affischera. Jag gjorde allt i Jesu namn! Han är där hela tiden! Om du är glad, då blir alla andra också glad, jesus skiner igenom din glädje. Det tror man inte, men det gör han! Han har dig i din famn hela tiden, du behöver inte vara orolig! Han finns där!<3 Stå upp för din tro! Du kommer att vinna på det! Ge inte upp för att du sitter hos rektorn, ge inte upp för att du inte får din vilja igenom. Gud har tre svar på dina böner: Antingen ja, vänta eller du förtjänar bättre. Han har alltid kontroll. Så var inte orolig!
Ha det gött!!!











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype