Bibeltexter:D

Hejsan:D
Jaa, nu så har vi haft NG-gruppen:D Och det var super:D Vi satte upp lapparna på speglarna på toaletterna där det står "vad snygg du är" eller "söta du" osv. Kommer bli intressant och se reaktionerna imorgon:P 
Ett bibelord jag har läst i veckan och tycker är bra. Det kommer från Psaltaren psalm 40 vers 2-4. "Stadigt förbidade jag HERREN, och han böjde sig till mig och hörde mitt rop.Han drog mig upp ur fördärvets grop, ur den djupa dyn; han ställde mina fötter på en klippa, han gjorde mina steg fasta; han lade i min mun en ny sång, en lovsång till vår Gud"
Gud hjälper oss när vi inte orkar mer. Ett hjälprop behövs bara, inte mer. Jesus hör och det kommer att bli bättre. Han hjälper oss upp, på fasta fötter. När vi ber om hjälp, så hjälper Gud på ett eller ett annat sätt. Men det kommer bli bra hur som helst! Vem som helst kan be till Gud. Vem som helst kan ropa till han. Det finns inga rätt eller fel, bara man gör det. Det känns så mycket bättre när man ha bett till han. Det är så befriande! 
Ett annat ord jag tycker är bra är från Hesekiel 36:26 "Jag skall ge er ett nytt hjärta och fylla er med en nya ande"
Det finns HOPP!!!! När vi är i det mörka finns det ändå hopp! JESUS ÄR MED OSS!!!











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype