Vi får inte ha våran grupp...

Igår hann jag inte skriva om vad som hände... Men nu såå. 
Igår hade vi NG-grupp. Ser alltid fram emot det! Och då kom våran rektor... Fick en klump i magen. Hon hade en bibel som vi hade delat ut med sig. Hon började att fråga om vad vi visste vad vi fick göra och inte göra. Vi sa att vi typ inte får göra något. Då skrattade hon lite. Sedan snackade hon på. Jag frågade om vi fick sätta up komplimanger. Nej, det får vi inte. Även om de inte är skrivna med något namn. För vi är knytna till en kristen orginisation... Och tanken med Ny Generation (som våran rektor har uppfattat det) är att ju fler personer som blir kristna blir bättre. Våran grupp står på två ben, ena benet för att vi samlas och det andra att ju fler personer som kommer desstu bättre. Men så är det inte! Vi finns för att vara ett ljus på skolan och göra alla glada! Okej, vi vill dela vår kristna tro, men det är inte det viktigaste! Och då frågade jag: vad får vi då göra? Och hon svarade "Inget". Inget... Alltså, jag fattar inte! Vi satt där en måndagseftermiddag och rektorn sa bokstavligen att vi inte får ha våran kristna skolgrupp på skolan... Kan du fatta? Sur blev jag. Vi snackade lite om det osv. Nu ska jag inte skriva så himla mycket mer. Men en sak är säker, vi kommer inte sluta. Det står att man får ha en kristen skolgrupp, så är det. Så ingen kan hindra oss. INGEN! Och dessutom har vi Jesus, så vad kan människor göra?
 











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype