Kyrkan, rolig eller inte rolig?

Hejsansvejsan:D
Nu sitter jag på mitt golv, lyssnar på lovsång (<3) och gör inget... Väntar på en kompis men aa.
Igår hade jag mitt livs första konfaträff, wooohoo!! Taggar sjukt till sommaren:) Så nu är det att gå på kyrkan;) Där kan man ju ha olika åsikter.
På fredag ska jag på en ungdomsgudstjänst, yeah! Det ät en timme fika, en timme spex och en timme lovsång. Kommer bli kulkul;) Så taggar det också!:D
På tal om kyrkan. Vad tycker ni om kyrkan? Har du varit där förut? Tror du att det är tråkigt i kyrkan? Som sagt, man kan ha olika åsikter om kyrkan, men som jag ser på den svenska kyrkan just nu så tycker jag att den inte är så värst rolig. Andra kanske tycker att svenska kyrkan är bra och rolig, men inte jag. Man sitter där och lyssnar på en predikan, och det kan vara intressant ibland när prästen inte bara "babblar" och det faktiskt är intressant. Sedan sjunger man oftast psalmer. Vilket jag inte uppskattar jättemycket... Jag var på en konfagudstjänst med alla kofirmander i söndags. Jag trodde det skulle vara lite roligare än de vanligare gudstjänsterna. Men nä, fortfarande psalmer och en präst som bara "babblar". Det tycker jag att den svenska kyrkan kan förbättra. Jag säger inte att det är fel med den svenska kyrkan, absolut inte! Men jag tycker att de skulle kunna förbättra för ungdomar. Lite ösigare och lovsång. Kanske till och med trummor, bas, gitarr och ett piano. Det skulle vara najjs. Och sedan en intressant predikan. För jag kan faktiskt förstå att ungdomar idag tycker att kyrkan är tråkig och inte vill dit. Det förstår jag, för jag tycker också det. Mer ös och liv helt enkelt!
På denna blogg så hoppas jag att ni förstår att det jag skriver är vad jag tycker. Det jag skriver behöver inte alla tycka och tänka. Så om du tycker att den svenska kyrkan är rolig och bara bäst så är det hur bra som helst! Det jag skriver här på bloggen är vad jagtycker och tänker! Och det är ju bra att Gud har gjort oss olika;) Gud är med överallt!
Bild tagen av mig.Kyrkan: rolig eller inte rolig? Vad tycker du?











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype