Kom nämre Jesus

Hej!
Ibland kan livet vara deppigt. Man har haft en skitdag och man vill bara slänga sig i sängen och gråta. Och ibland känns det skönt. Att bara gråta ut. Vara ensam och tänka på vad som har gått snett den dagen. Men att prata med någon känns det ändå lite bättre. När man pratar med en annan person om vad som har hänt så kan man få hjälp och det känns bättre. Så är det med Jesus. När man bara vill slänga sig i sängen och gråta så kan man gråta i Jesus famn. Prata med honom! Det känns alltid bättre då. Prata om dina tankar och fråga hur du ska göra så att det ska gå bra.
Jag var på en ungdomsgudstjänst igår. OCh det var bra. Predikan handlade om möte. Möte med Gud. Att bara sätta sig ned och prata med Jesus någon minut så kommer man närme han. Det är ganska logiskt. Om man ska lära känna någon person så måste man börja prata med den personen. Så är det med Jesus också. Men man behöver inte prata hur länge som helst. Man kan bara liksom sitta där och ge han sin tid en minut. Säga "här är jag Jesus, jag lyssnar på dig." Då kommer han börja prata med dig. Du kommer att förstå mer. När du kommer nämre Jesus kommer Jesus nämre dig!
 Jesus älskar dig jättemycket, glöm inte det!


Från hjälmared    •     •  

Hej vem är du?:) är de möjligtvis så att du gick på hjälmareds Konfa nyss isåfall känne ja dig för ja gick nämligen där precis;)

Svar: Jag är från Ume och gick inte konfa på hjälmareds nyss. Det va några år sen jag konfade mig och jag gjorde det på en folkhögskola utanför här :-)
NONE NONE










Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype