JESUS LYSSNAR!!

Hejsansvejsan!!!!
Är det bara jag som har haft tanken "egentligen är kristendomen ganska töntig." Jag vet, det är löjligt. Men att vara kristen är inte töntigt! Det är en del som tror det. För de har en uppfattning att vi tror på en Gud som sitter på ett moln och kollar ner på alla människor. Men vi kristna (i alla fall jag) tror inte så! Gud är i himlen, ja det är han. Men han sitter inte på ett moln. Han hjälper oss i vardagen. Han lyssnar på våran böner. Inte vet jag vad han gör, men han hjälper oss att överleva. Det är ju klart att folk tycker att vi kristna är töntiga om de tror att vi tror på en Gud med långt skägg och sitter på ett moln. Det är därför vi måste visa de personerna att det inte är så! För det är inte så. Jesus har en frid som ingen annan har. Och han kan ge just dig den friden. Det är inget som han väljer ut vilka som får den friden, utan det är du själv som väljer om du vill ha den friden eller inte. Och jag kan själv säga att det är lättande att ha Jesus frid i hjärtat hela tiden. Liksom ett barn som känner tryggheten att hålla sin mammas hand så tycker jag att det är en trygghet att ha Jesus i mitt hjärta. Tryggehten finns där hela tiden. När jag går in i skolan så följer Jesus också med in. Han stannar inte utanför. Utan han är med dig! INgen kan ta ifr¨n dig Jesus, det hoppas jag att du vet! Men vi måste berätta för folk att Gud är en fantastisk människa! Så att folk inte tror att vi är töntiga. För att tro på Jesus är nog det coolaste på jorden. Eller vad tycker du? Att ha Jesus i hjärtat, då kommer inget att hända dig. Och om du dör, då kommer du till Jesus. Så vad kan hända liksom? Jesus är med dig ända in till döden och ännu längre! SÅ är det bara! Egentligen är Jesus inte min religion. Jag säger inte "jag utövar min religion när jag ber". Nä, det gör jag inte. Jesus är en del av mig. När jag ber för honom så ber jag inte en vers och så är det bra med det. Jag ber inte på ett speciellt sätt. Jag snackar med Jesus. Jag pratar som du och jag. Som när jag pratar med en kompis, så pratar jag med Jesus. Och man behöver inte be högt. Man kan be för sig själv. Liksom tänka sin bön. Han lyssnar på allt! Och om man ber för en person så lägger man iböand händerna på den man ber. Men det behöver man inte! När jag hade redovisning om kristendomen så tog jag upp helanden. Och då berättade jag en historia. En sann historia då. När jag hade berättat klart så frågade en kille: måste man lägga händerna på den man ber för? Och svaret är nej! Jesus lyssnar oavsätt om du lägger en hand på personen man ber för eller inte. Han lyssnar om du ber högt eller "tänker" din bön. JESUS LYSSNAR!!! Och man behöver inte vara kristen, han lyssnar OAVSÄTT!
EN bild från båten. Och det är inte jag som har tagit bilden, bilden är tagen från Ny Genrations facebook:)











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype