ATT FÖLJA JESUS ÄR DET COOLASTE SOM FINNS!

Har du tänkt på en person som söker efter något? Någon gång har jag stött på en sådan person. De söker något men vet inte vad. Kanske Jesus, eller någon annan. Det kan inte vi veta. Men om man tänker efter så har alla ett tomrum i sitt hjärta där Jesus ska ta plats! I början av sitt liv kanske man är uppvuxen i en kristen familj, men man tänker att Jesus är bara en konstig person. Man tänker att man klarar hela livet själv. Man kommer träffa den äkta kärleken. Man kommer ha komipsar. Man klarar livet helt enkelt. Men riktigt så funkar det inte. När man väl kommer i det situationen att man inte har några vänner, ingen pojkvän/flickvän, ingen familj, man är helt ensam. Då mår man skit. Man vill inte leva. Man tycker att allt är jättedåligt. Då vill man söka efter en vän. En som finns där för en. Man har ett tomrum i sitt hjärta. Man har ett hål som vill fyllas med glädje och kärlek. Man vill ha en vän. Då söker man efter något. Det kanske inte just har hänt så som jag har beskrivit. Men alla har ett tomrum i hjärtat som Den Heliga Anden vill fylla. Jesus vill fylla det med glädje, kärlek, vänskap. Han finns där för dig! Han älskar dig av hela sitt hjärta! Han vill att just du ska ta beslutet att följa Jesus! Han har en plan för ditt liv! Han tycker att du är värdefull och vill bara vara med dig! Han vill prata med dig! Han vill dig bara väl! Jesus söker efter dig. Du kanske inte är medveten av det. Men det gör han! Jesus söker efter dig för att han vill dig bara väl. Han vill ta del i ditt liv! Jesus är ingen läskig person! Tvärtom, han är en underbar person! Men om man ska märka det måste man testa. Det går inte att beskriva med ord om att Jesus älskar dig så mycket. Det går inte beskriva hans kärlek till dig! Det går inte att beskriva hur underbart det är att be! Och jag lovar, om du testar så kommer du inte ändra dig!!!!
.
Sådana här personer som vill veta mer om Jesus, jag pratar till er!! (Och till er andra;)) Jesus älskar dig, jag kan inte beskriva, men han älskar dig mer än allt annat! Det är därför vi Kristna skolgrupper eller ungdomsgrupper finns. Kom till oss om du vill veta mer! Det är inget att skämmas för om du kommer! Skit i dina vänner som säger att du är en tönt om du går till Kyrkan eller ungdoms gruppen eller vad det nu är. Det är Jesus som är den viktiga! Inte att dina vänner säger att du är en tönt! Skit i de! Det är FETT coolt att följa Jesus! Att ta beslutet att följa Jesus är det mest coola här i världen! Inget är coolare än det! (Förutom Jesus!<3)
Ha det gött!!!!
Googlebild.











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype