Längtan<3

HEJSAN!!!<3
Vad händer när man börjar tro, eller vill veta mer om Jesus?
Jag har aldrig varit med om det. Eller jo det har jag, men jag har inte varit medveten av det. Jag är uppvuxen i en kristen familj. Min pappa är pastor och mamma är Lärare, men brukar leda ibland lovsång. Så de har ju påverkat min tro, men jag har valt själv att tro på Jesus. Men jag har aldrig undrat "Vem är den där Jesus, egentligen?" eller något åt det hållet. Men jag tror att det är många i dagens samhälle som undrar eller har just den tanken. De vågar inte säga det. Deras föräldrar kanske tycker att kristendomen pratar strunprat. Men vi måste ändå hjälpa de på traven. Om de undrar vem Jesus är, då släpper man inte taget om den tanken, tror jag. Tänk dig att du är jättekär i en person. Du har varit kär i han/hon ganska länge. Släpper du taget om den personen? Slutar du plötsligt att vara kär i den personen? Det skulle jag i alla fall inte göra. Så är det med tron. Man kanske tycker det är jättekonstigt, men man undrar även om det är det. "Vem är Jesus?" Ja, vem är han?
Inatt fick jag en dröm. En kille i min klass kommer att bli kristen någon gång i hans liv, inte vet jag när, men någon gång. jag har berättat det förut. Han var med i drömmen. Jag och min kompis som har startat NG-gruppen partade med några. Vilka kommer jag inte ihåg, men det var den här killen i alla fall. Jag frågade honom om han ville följa med. Han svarade nej. Men jag fortsatte och peppade honom, och tillslut sa han ja. Han ville! Och gissa hur glad han var?! (i drömmen) Jag har även fått en till dröm om honom. Vi skulle ha en lovsångskväll på skolan. Jag frågade honom om han ville följa med. Han sa fört nej, men sedan fick jag han på! Han ville tillslut!!!! Ser ni samma mönster i drömmarna? Han vill först inte. Men jag peppade honom, och då ville han. Och han blir jätteglad!  Poängen är att om man får sådana här drömmar, kanske man ska fråga personen om det man har drömmar om. Be att den Heliga Anden ska göra så att man får ett tillfälle att fråga. Be, då händer det!
Så åter till frågan jag ställde längst upp. Vad händer? Låtsas man inte om det? Inte vet jag.
Det var en liten tanke jag fick. Man ska be, och då händer det saker. Jag har haft en känsla jättelänge att denna kille kommer att bli kristen. . Men jag vet inte när det kommer att hända. Kanske om en månad eller 5 år. Men han har en längtan, tror jag, men han är inte medveten om att det är Jesus han söker efter<3 Så stå uppp för er tro! Det är bra,m eftersom att då kan sådana här personer som har en längtan komma till dig och fråga!!!!
Jag hittade bilden på ingermaryissa1.blogg.se.
Dikten är ju sann! Om du säger till Jesus "Jag vill leva efter dig!" då kommer han att fylla din själ! (du får fråga även om du inte är kristen! Jesus lyssnar på alla böner oavsätt om du är kristen eller inte kristen!)
När du undrar vem Jesus är, så blir du starkare och starkare för varje dag i din tro!<3 Du börjar med en fråga "Vem är Jesus" och sedan efter några år kanske du kan besvara den frågan till en annan som undrar!!!
Ha det gött!!!











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype