Lovsång

Ohh, kom hem nyss från spelningen. det gick bra;) I detta inlägg tänkte jag tipsa dig om musik;) alltså lovsång. Du som inte vet vad lovsång är så ska jag berätta det. Lovsång är musik, man sjunger och det är ganska fartis musik. Man ber till Gud, lovsång är som en bön. Man kan kolla på texterna så är det en bön. Man upphöjer Gud och tycker det är helt underbart (tycker jag i alla fall).
Newsboys är ett band som verkligen spelar rock. Deras är mer sjuga av glädje. En sång som jag verkligen gillar av de är "God's not dead" sök på spotify. Helt enkelt, den äger!
Sedan finns Jesus Culture. Sjukt bra de med. De spelar rock och lite "lungnare" låtar. En favvo av de är.. hm? kanske "Dance with me" den är ganska lugn. Men en som är fartig då är nog favvon "Your love never fails".
Hillsong United är en kyrka för ungdomar kan man säga. Hillsong heter den för de lite "äldre". Hillsong, eller Hillsong united finns över hela världen bla i Stockholm. De sjunger lovsång och är väldigt duktiga. Den kyrka som är störst är i Australien. Min favvo av de är "You". Har skrivit om den, och den är helt underbar! Det finns en till som heter "mighty to save" och den är lite mitt i mellan fartig och lugn. men mer fartig;)
Delirious? är också en favoritband. Tyvärr har de slutat, men de finns kvar i mitt hjärta<3 De sjunger mest rock. Har du kanske hört "i could sing of your love forever"? Det är en ganska känd låt av de;) Min favvolåt av de är nog "majesty" Den är bäldigt bra. Men sedan en rockigare är nog "rain down". Bra den också. Men om du verkligen vill ha en lugn låt av de ska du nog lyssna på den här "what a friend i've found". Grym!
Ja, det var lite om lovsång, kände att jag skulle skriav lite om det;) 
Google blid. Newsboys;)











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype