Prata med Jesus!

Igår så hade vi vår JLY-grupp! Vi var bara jag och Emma som vanligt. Men vi håller på som om vi var 10 st;) Men vi snackade läääänge. Om tron, livet, osv. Det som är viktigt helt enkelt;) Sedan bad vi! Det är så härligt att be! Vi bad om våran skola och så. Vill inte gå in på det så mycket, kan vara lite privat också ni vet;) Men vi bad i alla fall, och det är väldigt nice! Ni borde testa ni som inte har provat! Det är den mysigaste man kan göra! Snacka på bara, mer begär inte Gud! Snacka på bara! Han kanske inte svarar på en gång. Men man måste öppna ypp ögonen och öronen och kolla lite. Han kanske inte svarar med hans egna röst. Han kanske svarar genom tiden. Eller en tanke, vem vet? Och Jesus vill inte att man ska ha det jobbigt när man ber. Utan det kan man bara göra för att koppla av! Man kanske har haft en toppendag, men säg tack till Jesus då! Eller så har du haft en superdålig dag. Men be för det, då blir det bättre! Man ska bara koppla av hos Jesus.
Kom ihåg att ditt liv är värdefullt!











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype