Ord kan rädda dagen, eller livet!

Hejhej!
Har du tänkt på en grej? Sådana som är taskiga mot andra. Folk som mobbar andra, kan då må bra av det? Det tror inte jag. Själv är jag ganska glad när jag träffar mina kompisar. Försöker att vara trevlig och snäll mot andra också. Men en del är inte riktigt sådana. De kan inte ha det bra hemma, eller kompisar osv. Den personen måste ha hjälp. På ett eller ett annat vis. Den personen kanske inte riktigt vågar vara sig själv, man skämms för mycket. Den behöver kärlek.  Sådana här personer ska man be för. Var inte rädda. Jesus lyssnar! Och det är får sådana personer som behöver möta Jesus. Eller egentligen borde alla det, men de BEHÖVER verkligen det! De kanske tycker att det är skönt att göra någon annan illa, för att man själv blir illa behandlad. Men det går inte bar på längden. Men bara ett ord till de, tex ett glatt hej eller till och med ett leende skulle få deras dag att  bli bättre! De är kanske ensama. De kanske har kompisar, men inte några man kan gråta hos. Inte vet jag? Jag har läst i en Ny Generationstidning en berättelse, en sann. Det var om en NG-grupp. De satte upp hjärtan på skåpen där det stof tex: Jesus älskar dig eller Ditt liv är värdelfullt. Eller något åt det hållet. Det de inte visste var en tjej som fick ett hjärta på skåpet och där stod det "Ditt liv har en mening!" och den tjejen skulle begå självmord senare på dagen. Men det gjorde hon inte! Och efter några veckor blev hon frälst. Du som inte vet vad frälst betyder, frälst betyder att man har beslutat att följa Jesus! Så de räddade hennes liv helt enkelt;) Helt otroligt, och det var bara några ord! Tänk på det!!!
Be nu för de som har det svårt!!<3 Jesus lyssnar!!
En bild som tog huuuundra år att göra<3


Håkan Borg    •     •  

Fint att det någon som tänker i rätt riktning,att ta till sej det positiva,för blir det för mycket så måste man ha andlig mat att klara vardagen,ibland räds man för sin framtid,då kom den sången till mej vänd dej till Jesus han väntar på din bön,Jesus fick verkligen genomlida alla saker,av fri vilja offrade han sitt liv,vann seger över döden,tog våra fel och synder på sej ständigt står denna fyr och skiner var man än befinner sej för att hämtany kraft för att gå vidare










Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype