Förföljda

Hejsan!
Nu tänker jag på de som är förföljda. I Sverige har vi det så bra så att vi blir inte förföljda. Men om du tex tittar i Pakestan, eller i nordkorea. I nordkorea är det så hemst. Det är värst där. De lär sig i skolan att om man ser en person med den svarta boken (bibeln) så skan man ge boken till sin lärare och sedan meddelar läraren antagligen till polisen och de dödar den perosnen. Alltså, de lär ut sina elever där att man ska inte ha en bibel hemma. De lär ut att det är fel på kristna, alla borde dö. De är så hemskt. Jag skulle tänka mig att det är så i andra länder än i nordkore bara. Men det är så bra i Sverige, för där förföljs vi inte. Men jag tycker att vi ska be och tänka på de som vill komma till sverige bara för att de vill ha kvar sin tro. Jag vet en som har blivit dödsdömd bara för att den är kristen. Alltså de täbker döda den personen. Men han flydde till Sverige. Och här bor han ännu:) Det är ju braaa!!:D Men be för de utsatta! 
Ha det bra! Uttnyttja at du bor i Sverige så att du kan prata om Jesus här. Uttnyttja det så att fler får höra att han är värd tusen tusen oändliget, ja, listan blir lååång:D men ha det brraaa!











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype