Helad

Jahopp. Har inget att göra så jag tänkte berätta en grej. Det är en vittnesbörd. Det var så här att jag var på OAS i sommaras. Någon som har varit där? Det är i alla fall en konferens. Man kan söka på OAS-rörelsen sverige så får du veta mer;) Jaja, i alla fall så var det ungdoms chefen kan man säga som berättade det. Han hade varit på något, vet inte riktigt vad. Men i alla fall så hade han hört om en tjej som hade en sjukdom som hade sattit sig på hjärtat. Hon hade varit på prov-tagning. Hon var tvungen att akutopereras. Hon var 15 år. Den här mannen frågade henne om han kunde få be för henne. Hon sa ja. Han började be. När han hade bett klart så reste hon sig och sa "smärtan bara for bårt!". Mannen sa "det är inte jag, utan Gud!" Sedan brukar man ibland fråga de som har blivit "helade" om de vill kan de göra något de absolut inte kunde göra när man har smärta. Den här tjejen som hade sjukdomen kunde inte alls böja sig ner och ta i tårna. Och hon prövade och hon kunde sätta ner sina handflator med raka ben!!!!! Och tjejen hade en kompis som stod bredvid och hade varit alldeles tyst hela tiden skrek "så kan hon inte alls göra!!!!" för 40-pers. Några veckor senare så hade den här mannen träffat henne en gång till. Då sa hon att hon hade fått provsvaren före hon hade blivit helad. Hon var tvungen att akutopereras. men hon sa till sjukhuset att hon mår bättre och fick göra om proven. När hon fick de provsvaren stod det "du är helt frisk!".
Ja, Gud är god! Den här berättelsen är sann. Hände kanske i våras, 2011. Såna här saker får mig att tro ännu mer! Gud är så god!
Gud välsignar dig!!!<3











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype