Kristen gemenskap

Hejsansvejsan:D:D
Hur har ni haft det idag? 
I lördags så var jag på en kristen ungdomsgrupp. det var en rolig och trevlig grupp! Det var en kort, men bra andakt. Jag fick verkligen ett möte med Gud. Det är så roligt! Sedan så tittade vi på film och så. De som tror att kristendomen och kyrkan bara är tråkigt har fel. Det är faktiskt kul (ibland)! Man träffade folk som man kände igen osv. Det var trevligt helt enkelt:) Ska fortsätta att gå dit!
JAg tror att det är ganska viktigt att ha en kristen gemenskap om man är kristen. Då får man dela sina tankar och be för varandra och om allt som händer i livet. Det är ganska skönt att prata om det som händer i sitt liv, och det tror jag att man kan göra i en kristen gemendkap. Och det som är så bra med en kristen gemenskap är att Jesus alltid är med. Jesus är ju alltid med, men man känner det mer när man är i en kristen gemenskap;) Kyrkan är en kristen gemenskap, men man kan ha en ungdomsgrupp eller bara vanliga kristna vänner:P Det får man som välja själv;P
 
*Googlebild*











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype