Armband

Alltså jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, allvarligt talat! Så snälla. kasta en kommentar om vad jag kan skriva om. Det kan vara om allt. Tack på förhand!
Men nu har jag faktiskt något att skriva om!
Jag bär ett kors runt halsen. Det gör de flesta kristna (INTE ALLA). Men varför bär man det? Jag bär det för att visa folk att jag är kristen. Jag säger till folk at jag är kristen. Jag gör det för att folk ska veta att jag är det. Och när de undrar något om kristendomen så kan de komma till mig och fråga. Då behöver de inte googla eller fråga någon annan så det känns jättekonstigt! Jag vill ha frågor! det är kuul!:D 
Sedan bär jag ibland ett armband när det står W.W.J.D. Och det står för WHAT WOULD JESUS DO? vad skulle Jesus göra? Ibland kommer man i sådana situationer. Man vet inte vars man ska stå, vem man ska stödja. Tänk då på Jesus. Vad skulle han göra? D
Sedan har jag ett till armband. Och det kommer från Open  doors. Det är taggtråd och det står "One with them" En av de. Open doors jobbar för människor så är förföljda för sin kristna tro. Det är hemskt i länder. Om de har en bibel hemma så kan de bli dödsdömda i en del länder. Vi har tur som bor här i sverige! Så ni kanske fattar varför jag har det armbandet. Det är ju för att visa att andra människor i världen inte kan få leva i sin tro.











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype