Hej!

Hej på er!
Lyssnar på musik, lovsång såklart:) Snart ska jag redovisa på skolan om kristndomen. Det ska bli ku! Jag ska ta upp allt, förutom kyrkan. är det bara jag som upplever att man tar bara upp kyrkan, bibeln och historia på skolan? Det stör jag mig på väldigt mycket! och det är därför jag ska redovisa. jag ska ta upp lovsång, bön, helanden, bibeln, hur många kristna det finns i världen och så. Så det ser jag fram emot! Jag kommer nog få mycket skit efter. Men det måste man ta till sig mod, och fortsätta. Man kanse blir diskriminerad, men gå vidare! Jag säger inte att du ska säga till någon om du blir dikriminerad, ta kontakt med en kyrka eller en personal på platsen eller dina föräldrar. Och tänk på att det finns hundratals kyrkor i världen som absolut inte får leva upp i sin tro. utan de blir fruktansvärt disriminerade. I en del länder så blir de dödade bara för de har en bibel hemma. Min pappa jobbar för Open Doors. det är en organisation som hjälper förföljade kristna. Det är hemskast i nordkorea, så be för de. det behöver de! Häng inte lätt bara för att du ska starta en skolgrupp eller får jätte mycket skit för du är kristen. Utan se det som en utmaning och försök. På längden kommer det att funka, kanske inte för tillfället. Men om några år så får du se! Jag har hört en historia då det är en kille som är kristen. Han får ganska mycket skit för det. Men en dag får han för sig att han sak baka bullar till hela skolan och dela ut och säga Gud älskar eller något åt det hållet. Och han gjorde det! Ni vet ju att hur det är i Sverige. Om man får något gratis så kollar man förvånat på personen och säger "Vad har du gjort med den?" Men han gav till alla och de var fundersamma men tog emot de. Och efter en vecka eller så visste alla vem han var, den kristna killen som delar ut saker gratis! Och det här är ju ganska fantastiskt. Jag vet itne vad som hände sedan. Och han gjorde det för han ville visa att Gud älskar alla. Han kansek var jätte nervös, men gjorde det ändå. Och alla pratade om han sedan. Först i början så blev de fundersamma, men med tiden så visste de att de var goda, och man fick de gratis. Och det är en bra början! Så be för era klasskompisar att de ska bli troende och gör samma sak som denna kille. Hitta på en egen ide, och du kommer att lyckas. Vägen dit blir kanske svår, men det funkar på längden!
Tack för att du har läst hela inlägget!;)
Jesus älskar DIG! och glöm nu inte att be!<3











Kom ihåg mig?
Hej! Jag är en tjej på 18 år som älskar Jesus och vill se hans rike spridas i Sverige! Jag skriver om min tro,lovsång och annat som snurrar i mina tankar! Blessings!

HannaVic logotype